onsdag 15 februari 2012

En helt vanlig onsdag

Magen mår så mycket bättre nu när jag käkar grönsaker igen. Något annat som jag har märkt av är att jag känner mig mycket mer rofylld. Alltså har jag haft en höjd stressnivå under tiden som jag bara har käkat protein. Inte så hög att jag har tänkt på det, men tillräckligt hög för att jag ska känna ner den släpper. Intressant.

Dagens lunch var andra halvan av salladen som jag käkade igår plus lite rester av grillad kyckling. På det en litenliten skvätt smaksatt creme fraiche. Gottgott! De där salladsbufféerna som har poppat upp på flera butiker är verkligen ett välkommet inslag.

Till middag gjorde jag faktiskt köttfärssoppan igen med några små ändringar. Stekte köttfärsen i litelite olja, använde färska champinjoner i stället för burkvarianten, purjolök i stället för gul lök och så la jag till färsk sparris. Den blev heeeeelt godkänd ikväll också.

Måste ta och kolla på korvarna i frysen vilken fetthalt de egentligen har. Är den tillräckligt låg så blir det banne mig korv i morgon! =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar