måndag 20 februari 2012

Monday beefy monday

Då kör jag igång med vecka tre på dieten då. Målet är att passa i en storlek mindre byxor den sista februari. Bara att köra på. :)

Dagens lunch var sallad.
Ruccola, gurka, tomat, champinjoner, paprika, skinka och kalkon. På med lite balsamvinäger och en dutt salladskrydda.


Testade att lägga upp första delen i det här inlägg med mobilen. Därför blev det lite annorlunda storlek på bilden och sådär. Men det funkar ju prima! Härligt. Då kan jag dela med mig av smarriga saker man hittar på restauranger också. =)

Nåväl! 

Middag: Fyllda lövbiffar

Lövbiff + salt, peppar, basilika och koriander. Sedan på med några skivor skinka, kalkon, kyckling, salami.. Ja vad ni är sugna på egentligen. Sen på med lite ost.


Vik köttbiten, fäst med en tandpetare och ner i stekpannan!


Eftersom lövbiff går toksnabbt att steka på hög värme så är det ingen bra idé att göra något annat samtidigt. Det går undan! Lite salt och peppar kan vara en idé också nu. Speciellt om du har fegat med kryddning inuti.


Vanligtvis käkar vi detta med kroketter eller pommes frites och nån god sås. Nu är det dietversion så jag nöjde mig med körsbärstomater till. Mätt blev man och gott var det! Hade saltat lite för mycket kände vi, men inte så mycket att det blev störande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar