måndag 13 februari 2012

Ny vecka, nya tag. Lasagne!

Igår var jag på riktigt dåligt humör. Jag ville ta dieten och kasta den i en vedflis eller något.
I morse när jag klev på vågen visade den på -1 kilo från söndag dag. Det gjorde väl saken lite bättre.

Fortfarande känns det inte helt ok i kroppen ändå. Magen har inte känts bra på några dagar och jag vet inte vad det beror på egentligen. Det KAN vara den överjäkla starka senapsdressingen som ställer till det, eller så reagerar den på något annat.

I vilket fall som helst. Idag var första dagen med grönsaker. Jag var tvungen att käka en bit gurka till frukosten, bara för att jag fick. Sen var det dags för lunch och håll med om att detta ser bra mycket roligare ut än gårdagens middagsbild.


Det var godare också. Men det är spanska tomater så de är inte lika smakrika som.. Ja.. Tomater från andra länder... 

Dagens middag skulle bli lasagne. Nedan köttfärssås och bechamelsås light. Stekte faktiskt på färska champinjoner dagen till ära. :)


Eftersom pasta inte är tillåtet så använde vi oss av de pannkakor som sambon tidigare hade gjort på havrekli, ägg och... nånting...


Resultatet blev väl kanske mer en crepes-gratäng än lasagne. Men skit samma, det var den godaste middagen på åtta dagar så jag grät inte över det. Grönsaker gör så otroligt mycket och jag nästan gråter inombords av att tänka på att i morgon är det bara protein igen. Känns tungt. =(


Ser nästan ut som tacopaj eller nåt liknande. =) 

Nej! Åååååh! Tacopaj! Med guacamole! Vill ha! Snyft!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar