lördag 11 februari 2012

Lite starkare kyckling

Glömde bort att blogga igår så här kommer gårdagens middag.

Kastade ner ett gäng kycklinginnerfiléer i en ugnsform. Inget smör eller olja eller sånt bjäfs i formen. =)

Sen blandade jag 5dl matlagnings"grädde" på 4% med sambal oelek, hackad lök, torkad basilika, paprika (kryddan) samt lite salt och peppar. Hällde blandningen på filéerna och lät det stå i ugnen i 225 grader i runt 40 minuter.

Det blev riktigt bra, men jag använde för mycket sambal så det blev rätt starkt.


Man skulle kunna tro att jag även hade blandat i curry eller gurkmeja för att det blev så gult men nä. Det bara blev så. =)

Idag var familjen och hälsade på morföräldrarna så jag iddes inte laga någon mat. Tur att jag hade en matlåda från igår kvar. Den var inte svagare idag... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar