tisdag 7 februari 2012

Äsch...

Har för en gångs skull varit riktigt sugen på té idag. Var ute och tog en lång promenad med barnvagnen (är pappaledig) i minus tjugo grader. Då vill man gärna slurpa på nåt varmt.

Men... För att jag ska tycka om té så vill jag ha honung i. Det går ju dåligt det när man går på proteindiet. Nåväl. Får ta och slurka lite kaffe från min månadsgamla Dolce Gusto i stället. Inte fy skam det heller. Den stora frågan är om jag ska slurka Aroma eller Grande Intenso. Dessa val, dessa val!!

Dagens frukost - naturell lättyoghurt med vaniljsmak och havrekli.

Dagens lunch - lättkeso med rostbiff och rökt kalkon. Idag blandade jag dock även i lite finhackad rödlök och en fransk örtblandning med bl.a. körvel, koriande, timjan och några till smarriga örter. Blev ännu godare då!

Dagens middag blir grillade kycklingbröst som har marinerats över natten i grekisk yoghurt som kryddats med vindaloocurry (åååååh vad god indisk curry är) och lite peppar. Till det lite lök och kanske en skvätt yoghurt också.


Elgrill är för jäkla smidigt på vintern när man inte vill stå ute i -20 och huttra. Ställer min på spisen och kör igång fläkten så är det inga problem att grilla för fullt inomhus. 


Alltså. Marinaden påminner om den man har när man ska göra tandoorikyckling. Yoghurt + kryddor och låt stå över natten. Geggan till vänster är grekisk yoghurt blandad med gurkmeja, franska örter och paprika. Precis när vi skulle käka frågade sambon om det var lättvarianten och det är det ju inte då. Det fanns ingen lättvariant på denna. Typiskt! Så det mesta blev kvar av såsen. 

Kyckling är alltid gott dock. =)

Annars är jag hungrigare idag än igår, trots att jag har druckit dubbelt så mycket vatten idag som igår. Tror jag har hällt i mig 3½ liter nu. Så jag sitter och tuggar på en kallskuren älgstek som sambon gjorde i helgen. Perfekt att ha när man vill gnaga på något så här på kvällen. 

4 kommentarer:

  1. Naturell lättyoghurt med smak, var köper man den? ;)

    SvaraRadera
  2. Kvantum. Fanns dock bara med vaniljsmak.

    SvaraRadera
  3. Men, en naturell yoghurt kan väl inte ha någon annan smak, då är det väl inte naturell?

    SvaraRadera
  4. Helt rätt. Köpte en av varje och förpackningarna var så lika att det blev en enda produkt i min trötta hjärna. :)

    SvaraRadera