torsdag 9 februari 2012

Rullader var det ja!

Jäss!

Och eftersom jag är så jäkla mycket piggare idag än igår så kompenserar jag med att ta ett par extra bilder under själva tillagningsprocessen! Smutt va? =)

Först la jag upp lövbiffarna. Kryddade med salt, peppar, spiskummin och några droppar citronessens på varje skiva. Sen la jag på rökt kalkon och keso. Efter bilden togs bestämde jag mig för att krydda med lite franska örter också.


Sen var det bara att rulla ihop och fixera med tandpetare.



Droppade lite olja i stekpannan och smorde pannan med hushållspapper så att så lite olja som möjligt var kvar. Detta gjorde också att stekningen av yttersta lagret gick på en kick. Efter att jag hade stekt rulladerna runt om så hällde jag på 4%ig matlagnings"grädde" (för inte fanken smakar det grädde) och kryddade med en dutt salt, en dutt peppar, paprika och lite örter. Sen fick det stå och puttra i ungefär 20 minuter så att rulladerna skulle bli färdiga helt igenom. 


Serverade med lite hackad rökt kyckling. Klart! 


Blev väl inte de bästa rullader jag har åstadkommit smakmässigt men för variationens skull så var det bra mat. När dieten är slut blir det rullader fyllda med bacon, champinjoner och nån krämig ost. Och självklart någonting TILL också. Det är nästan den tråkigaste delen med en ren proteindiet. Inget på sidan om. 

2 kommentarer: