söndag 5 februari 2012

Diet-dags!

Joråsåatteh.. I morgon kör jag och sambon igång med Dukan-dieten. Det är en diet i fyra steg som inte bara fokuserar på att gå ner i vikt. Snarare är viktminskningen förmodligen den kortaste delen av dieten. Nej. Dukan jobbar mycket med stabilisering av vikten och mest med att behålla målvikten när man har gått ner tillräckligt.

Jag kommer att skriva hur det går och lite om vad man faktiskt äter. Men förbered er på rätt ensidig kost till en början eftersom de första 1-10 dagarna (beroende på hur mycket man vill gå ner och hur länge man orkar) så är det enbart protein som gäller. Eftersom jag är allergisk mot en hel del så blir urvalet väldigt begränsat så det ska bli intressant att se hur länge jag håller ut.

Det som gäller för mig eftersom jag inte kan käka fisk, skaldjur eller ägg... Ja det blir magert kött och lätta mejeriprodukter. Tur då att svärfar är jägare så att vi har tillgång till älgkött säger jag bara, för till magert kött räknas nötkött (förutom entrecote och grytbitar) och kyckling. Typ. Det är mer också men jag känner på mig vad jag kommer att fokusera på. Har en känsla att det kommer att bli mycket rostbiff framöver t.ex. =)

Så! Bara en liten heads up om vad som komma skall. Håll tummarna för att det funkar fint. Jag har inlett med att skära ner kolhydraterna med runt 75-80% på veckan som har varit och trots att det inte har blivit något motionerande så har jag gått ner ungefär tre kilo bara på det. En bra tankeställare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar