söndag 12 februari 2012

Viltfärsböööörgers

Burgare indeed. Har varit sugen på hamburgare hela dagen så det var lika bra att man drog ihop några stycken så att vi fick middag idag samt till lunch i morgon.

Biffarna är tokenkla. Hällde lite havrekli i botten av en liten bunke, hällde på vatten och lät det svälla en stund. Sedan i med köttfärsen och två ägg. Hade nog räckt med ett men går man på proteindiet så blir det två...
Kryddade med salt, peppar och en liten skvätt sambal oelek.

Sen varne ba å stek!


Sambon bakade Dukan-bröd med ägg, havrekli, creme fraiche och bakpulver. In i micron i tre minuter och resultatet överraskar faktiskt. 


Bara biff och bröd vore ju lite väl torrt och tråkigt så jag blandade en liten dressing med dijonsenap och creme fraiche. Dijonsenap har inget socker så därför funkar den fint i denna diet i små doser. 


Sådärja! Tyvärr hade jag helt glömt bort att Dijonsenap är rätt stark och den jag köpte var nog lite extra stark så trots att jag blandade ut tre skedar senap med 7 skedar creme fraiche blev dressingen stark. Inte njutbart stark utan bara stark. Annars blev det bra! Brödet och biffen var goda. Men...


...jag börjar verkligen fundera på om jag ska fortsätta med denna diet. Nu får jag som jag skrev i förra inlägget börja käka en del grönsaker i morgon och sen äta det varannan dag för att varva med varannan dag ren proteindiet. Det kanske räcker för att pigga upp mig. 

Jag ger det en vecka till så får vi se vad man känner då. I vilket fall som helst så tänker jag dra ner på kolhydrater i fortsättningen. Förra veckan gjorde jag det men trots lite fusk ( en kokosboll och en red bull ) så gick jag ändå ner tre kilo den veckan också, utan att vara på någon diet. Tror att det för mig personligen är mer hållbart i längden med en sådan lösning. 

Vi får väl se!

1 kommentar: